niedziela, 9 sierpnia 2015

Szkoły Borsuka: bushi Ichiro

Borsuk to jeden z bardziej militarnych klanów w Cesarstwie.

  1. Siła to ich ulubiona cnota
  2. Nie w smak im shugenja w ogóle, do tego stopnia, że jak ktoś nawet ma talent, to i tak wybiera drogę bushi.
  3. Ich celem istnienia jest obrona Cesarstwa przed nieprzyjaciółmi mogącymi wkroczyć do Cesarstwa Drogą Żalu.

Nie dziwota zatem, że mają szkołę bushi. Natomiast... żal trochę jak patrzy się na ich techniki.

Oryginalne techniki bushi Ichiro

Wg pierwszej edycji, Ichiro, najstarszy pomniejszy klan w całym Cesarstwie, mają zaledwie trzy techniki. Millenium lat istnienia i tyle? Hmmm. Żeby przynajmniej te techniki były mocne! Oto one:

  1. Oddaj uderzenie: Ichiro bushi rzuca na Inicjatywę pierwszy, może obniżyć wynik rzutu do 1, by tyle samo punktów dodać do wszystkich rzutów na trafienie przeciwnika.
  2. Nie uznaję porażki: każdy rzut na Siłę można przerzucić, lecz wynik drugiego rzutu musi zostać zaakceptowany.
  3. Niszczycielski cios: zbroja przeciwnika się nie liczy.
Dwa ataki? Nie ma. Przerzut na siłę nie obejmuje obrażeń (one nie są rzutem na siłę, nie są rzutem na cechę; nie można na nie wydać punktu Pustki). Trzecia technika to coś, co Daidoji robią jeszcze lepiej (pancerz przeciwko przeciwnikowi), lub Akodo, z ich "trafiam gdzie chcę".

Cóż. Jest, co jest.

Przerobione techniki

  1. Bez zmian.
  2. Trafienie w zbroję to trafienie (pancerz się nie liczy). Przy użyciu pierwszej techniki, w następnej rundzie ma się dodatkową kość do obrażeń.
  3. 2 ataki. Dodaje Siłę do obrażeń.
  4. Silne ramię, celny rzut: nage-yari rzuca się na Siłę, nie Refleks. Ranga x dziennie można przerzucić rzut na siłę, drugi rezultat musi zostać zaakceptowany. Wybieram ciężką broń: odtąd mam na nią podbicie darmowe. Przy następnej randze wybór ponawiam (moge wybrać tę samą lub inną broń, efekty mogą się kumulować).
  5. Punkt Pustki: podstaw zapasy w miejsce innej umiejki (tymczasowa technika).

Sprawdzamy jak działają.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz