wtorek, 18 sierpnia 2015

Przed pierwszą sesją Martwych Ziem

Kilka punktów jakie może się przyda podczas tworzenia postaci. Poszukałem nieco co można rzec początkującym i podsumowuję to tutaj.

Rady starszych graczy

http://www.giantitp.com/forums/showthread.php?88147-Deadlands-Classic-advice

  1. kanciarze bywają krótko żyjący, bo manitou są mściwe
  2. szansa na czarnego dżokera nie jest mała, a rezultaty takiego dla kanciarza - ciężkie
  3. błogosławieni długo żyją, ich moce nie mają kar, kupuje się je raz za PD i nie płaci sztonami i mają uzdrawianie
  4. materiały wybuchowe w podstawce są masakrycznie mocarne - wyszło kilka dodatkowych reguł do nich, pytanie wg których gracie
  5. walka zabija, na śmierć, 
  6. możesz chcieć osłabić rezultaty krwawienia i ogłuszenia do broni, które faktycznie je powodują, bo inaczej szybko się pada (Dech)
  7. Dech (Wind) jest istotny i szybko się go traci
  8. albo masz jaja, albo na widok ciała możesz zostać wyłączony z walki
  9. standardowe PT dla testu Jaj to 9, na 2k6 nieprosto wyrzucić, do tego często dodajesz poziom Strachu jako Szeryf...

Inicjatywa

http://20by20room.org/2011/07/the-joys-of-deadlands-classics-initiative-system/
  1. Na inicjatywę rzucacie na cechę Szybkość / Quickness
  2. Rzut na cechę to coś pomiędzy 1k4 a 4k12 (zależy co wylosowaliście i przydzieliliście do cechy)
  3. stopień trudności tego testu to 5, nie zdajecie, to niewiele działacie w rundzie
  4. Jest pech w rzucie (1 lub większość 1nek) - wtedy nic się nie robi
  5. Można wyciągnąć czarnego dżokera - wtedy nic się nie robi, pod koniec rundy przetasowuje karty a Szeryf ciągnie sztona
  6. Niezdany test (ale nie pech) to 1 karta
  7. Przebita wielokrotność piątki to odpowiednia wielokrotność 1 karty (do 4)
  8. Można chować asa w rękawie "na wypadek" (np. jak on sięga po broń to...). Wtedy, jak dojdzie do "wypadku" to rzucamy przeciwstawnie na Szybkość, czy działamy jednocześnie, czy jednak działanie "wypadku" jest przerwane.
W ten sposób są postacie, które w walce robią dużo, ale nie aż tak i niekoniecznie od razu. Bo owszem, pociągnie te max 5 kart, ale niekoniecznie mu się ułożą same asy. 

Z moich wspomnień, inicjatywa ma iść szybko: czytanie kolejnych kart będzie szybkie i jak ktoś taką ma, niech rzuca. A, jak są dwa króle (czy inne) to decyduje kolor: ♠, potem ♡, potem ♢ i wreszcie ♣.

Inny MG w podobnej sytuacji spisał

http://www.peginc.com/forum/viewtopic.php?t=20788&sid=18b7559183888e867f846e745b87684b

Wzbogacone o moje dodatki i skrócone do wybranych pozycji:
  1. Szeryf i possè - MG i gracze. Pozostali: extra.
  2. Sztony Losu - odróżniają ważnych (figury) od nieważnych (blotki).
    1. biały < czerwony < niebieski < Legendy (za wyjątkowe zasługi)
    2. pula losu: 50 białych, 25 czerwonych, 10 niebieskich (plus to, co za zasługi).
    3. sztony wydaje się na modyfikację rzutów, negację obrażeń i moce.
    4. możesz mieć max 10 sztonów, jak masz mieć więcej...
    5. konwertujesz na Punkty Nagrody - a la łowcy nagród - Ty wybierasz co konwertujesz
    6. po skończonej sesji, sztony przechodzą w Punkty Nagród.
  3. Punkty Nagród - za nie rozwijasz postać (alias: Punkty Doświadczenia)
  4. Runda:
    1. trwa 5 sekund
    2. karty ustalają inicjatywę i ilość akcji
    3. Akcja - jedna karta
    4. Długa akcja - potrzebuje wielu kart
  5. Rzuty:
    1. nieważne iloma rzucasz, zatrzymujesz jedną.
    2. rzucenie maxa na danej kości to As.
    3. Asy przerzucasz i dodajesz wynik (8+3=11).
    4. Przebicia to gdy przebijesz PT o (wielokrotność) 5. Nie musisz deklarować przed rzutem (jak w Legendzie), wyrzucasz, to masz.
    5. Jak rzucisz więcej niż połowę 1nek to masz Pecha.
    6. Rzut na cechę: jak zapisałeś na karcie.
    7. Rzut na umiejkę: kość z cechy, ilość kości z poziomu umiejki.
    8. Rzut na umiejkę, której nie masz: ilość kości 1, od wyniku odejmujesz 4.

Unikod

Karty mają kody od 2660 do 2667 (dwa zestawy w różnych kolorach).
  • Pik - ♠ - u2660
  • Kier - ♡ - u2661
  • Karo - ♢ - u2662
  • Trefl - ♣ - u2663
  • I dalszy zestaw, jak kto woli: ♤, ♥, ♦, ♧.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz